En recension av Triss

Triss är utan tvekan den mest spelade skraplotten i Sverige och även den populäraste. Skraplotten lanserades redan 1986 av Svenska Spel och säljs som smör i butiker runt om i landet. I teknikens framfart kan du nu även ta dig an triss skraplotter online och du kan givetvis köpa dig en triss i mobilen närhelst du känner dig sugen. Triss är förutom den mest köpta skraplotten även en hyggligt billig lott som passar allas plånböcker. Den lilla slanten som trisslotten kostar kan antingen dubbla den ett x antal gånger eller också göra dig till en miljonär.

Funktioner

skraplotten triss finns det tre olika sätt att vinna på. Första sättet kan du vinna på genom att få tre stycken lika belopp och andra sättet är om du skrapar fram tre stycken tv-symboler som innebär att du får delta i ett tv-program. Det tredje sättet är om du får tre stycken klöver-symboler och du får återigen delta i en tv-dragning. På trisslotten kommer du att se fältet ”Extrachansen” där du kan multiplicera din eventuella vinst med x1, x2, x5 eller x10. Du kan även skrapa fram ett belopp via detta fält, kanske ett belopp som ger dig tre lika för en vinnande kombination.

Grafik och design

Grafiken håller sin kvalitet trots alla dessa år. Det står tydligt på lotten vad som erbjuds och samtidigt är det en tydlig beskrivning på hur du kan vinna samt hur mycket du kan vinna i en vinsttabell på lottens baksida. Skraplottens starka och originella utseende och färger samt den tydliga titeln gör trisslotten svår att missa och glömma.

Tema

Triss skraplotter har alltid samma design med vissa avvikelser för om de är periodsbaserade. Exempelvis vid alla hjärtans dag, halloween och jul. Lotten är för det mesta alltid gul men som tidigare nämnt kan avvikelser förekomma. Men texten TRISS kommer alltid vara den tydliga titeln på skraplotten. Trisslotten är inte svår att finna oavsett stundens tema och det följer även med när du köper den/dem online.

Triss i mobilen

Du kan enkelt spela triss i mobilen. Svenska spels webbsida är mobilanpassad så du kan bara öppna sajten i din webbläsare på din mobiltelefon eller annan enhet och börja spela triss!

Sammanfattning

Triss från Svenska Spel är sveriges mest älskade skraplott sedan 1986. Denna skraplott finns att köpa i butiker men du kan även köpa dig skraplotter på nätet. Triss är ett mycket enkelt spel att förstå sig på tack vare dess enkla vinstregler. Dessa  består av antingen tre stycken lika belopp, tre stycken tv-symboler eller tre stycken tre klöver-symboler. Utöver det har den skrapfältet ”Extrachansen” – precis som det låter, en extra chans.